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今が売り時と言うアメリカ人が多い」
フェニー・ミーが2010年6月から行っている調査によりますと
今が売り時と自信を持って言えるアメリカ人が5%増え、11月に23%と最高レベルに
達したました。2011年11月のフェニーミー全米住宅調査では、今が買い時思う人との開きが
少なくなってきたことも、売り時と思う人が増えたことの要因だと報告されています。
ファニーミーの副社長兼経済長のダンカン氏曰く、
「消費者の目が経済と住宅マーケットの方に向けられている勢いは
全米住宅調査の主要11件の多くで、2年半近く上昇続けているという指数に表れています。」
調査では14%は来年の間に住宅価格が下がると予想しています。
それに対して来年は住宅価格が上がると思っている人が37%と、この調査では
高い比率となっています。
この調査が始まって以来、最も高い率の41%の人が今住宅ローンが組みやすいと思っています。
又、41%の人は低金利の住宅ローンはそのうち金利が上がることを予想しています。
「住宅市場回復の成長を確かなものにしているのは、経済の全般的な向上を楽観している消費者が増大してきた事でいっそう強くなるなど、他の要素も加わっています。」 ダンカン氏曰く
「経済において、44%が軌道に乗り上向きになった、50%が軌道から外れて下向きになったと、指数が示しています。これは調査始まって以来、開きの少ない差でした。
売り時、買い時、来年の不動産マーケットは忙しくなりそうです。
More Americans Say Now Is a Good Time to Sell
More Americans are growing confident about selling, with the share of those who say now is a good time to sell rising 5 percentage points in November to 23 percent and reaching its highest level since Fannie Mae started its survey in June 2010.
The rise in those who say it's a good time to sell has helped narrow the gap with those who say now is a good time to buy, according to Fannie Mae’s November 2012 National Housing Survey, released Monday. Americans are also getting more confident about the direction of the overall housing market and the economy, according to the report.
“Consumer attitudes toward both the economy and the housing market continue to gather momentum, with many of our 11 key National Housing Survey indicators at or near their two-and-a-half-year highs,” says Doug Duncan, senior vice president and chief economist of Fannie Mae.
Fourteen percent of those surveyed say they expect home prices to drop within the next year. Meanwhile, 37 percent believe home prices will go up in the next year, which matches the survey high.
Fifty-one percent of those surveyed say it would be easy to get a mortgage now--which is the highest rate since the survey’s inception. But 41 percent say they expect mortgage rates to soon rise from their record lows.
“This growing confidence in a housing recovery, in addition to other factors, may reinforce growing consumer optimism regarding the improving direction of the general economy,” Duncan says. “Those indicating that the economy is on the right track has risen to 44 percent while those saying it’s on the wrong track has fallen to 50 percent, the smallest gap since the survey's inception.”
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